Thursday, July 27, 2006

 

Endnu en dag på kontoret

Det er ikke så slemt at tabe, når man føler at man har leveret en rimelig indsats. Værre er det, når det tydeligt fremgår, at det bare var endnu en dag på kontoret for ens modstander.

Sådan var det for mig i 6.runde. Uden at foretaget sig noget som helst genialt udspillede Stellan Brynell mig. Et kort øjeblik smider han det hele væk og tillader mig mere eller mindre at forcere remis (træk 26: Lc6!). Jeg så spøgelser ved højlys dag og spillede noget andet, hvorefter partiet fortsatte sit naturlige forløb ned af bakke for mig.

Ekstra bittert fordi åbningen gav helt lige spil. Den variant bliver næppe en del af Brynells stamrepetoire.

I spidsen ligger ret overraskende bl.a. Allan Stig Rasmussen men også Casper Rasmussen fra Skolerne gør det rigtig godt. Remis mod Vaganian i 6.runde og burde have vundet mod Jacob Aagaard i 5.runde (remis). Der burde været store chancer for IM-norm for både Allan og Casper.

/Arne

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?