Tuesday, July 25, 2006

 

Fantastisk dag!

Det var en af de helt store danskerdage i dag!

Carsten Høi vandt over Vaganian i et vanvittigt parti. Høi havde absolut ikke 100% styr på det undervejs, hvilket tydeligt fremgik af analyserne efter partiet, men han viste endnu en gang, at han er uhyggelig når han får kongeangreb. Vaganian ofrede en kvalitet for at få fribønder i centrum. Det mindede om noget Petrosian ville have kunnet finde på. Bare ærgerligt, at Høi spillede som Tal!

Som om det ikke var nok, slog Jens Kristiansen Nigel Short uden det helt store besvær! Tilmed fik han lov til at sætte mat til sidst.

At Allan Stig sluttede sig til det eksklusive 4/4 selskab blegner lidt i sammenligning, da han "kun" slog GM Brynell.

Mit eget parti var også yderst spændende (altså set i forhold til min normale standard, Lars Hansen ville nok have kedet sig bravt).

Undervejs havde jeg ingen ide om, hvem der stod bedst. Heldigvis snublede vores C-medlem Jens Henrichsen til sidst.

Måske lidt bekymrende, at jeg sidder og udkæmper store dramaer med modstandere, hvor den forventede score er 0,91!?

Blandt alle danske deltagere har jeg den næsthøjeste forventede score efter 5 runder: 4,55!

Nummer et på listen er Curt Hansen med 4,7. Vi har begge 3 point, så der skulle helst et par et-taller på tavlen i morgen.

/Arne

Comments:
Hvis du forhåbentlig snart skal op på de fine brætter, hvor der er live-dækning, gider vi altså ikke se på træk som 26. -, Th8 :-)
 
Hov hov, Thomas!

26...Th8 er et kanontræk, måske det mest originale i hele partiet. På smarteste vis redder sort begge tårne på en gang. OK, det er teknisk set langt fra det bedste, men absolut rigeligt til at vinde partiet.
 
Jeg kunne også vældig godt lide Th8! Mere af den slags ;-) Du skal op på livebrætterne og have ram på Short, han virker i dårlig form!
 
26. -, Bg3 -+ (-15,98)

26. -, Rh8 -+ (-5,97)

Så det gode tårntræk er værre end at sætte en dronning i slag!
 
Uden at have set partiet endnu, er jeg overbevist om, at Thomas var ironisk.
Peter Heine sagde på ICC igår:"Skakmasteren er tilbage" (om Jens Kristiansen).
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?