Wednesday, July 26, 2006

 

Halvvejs

Preben Dalberg er ikke den mest berømte skakspiller i verden. Faktisk er han i SK1968-kredse kun kendt for at have tabt lynhurtigt til BP i dette års pokalturnering i Nyborg (partiet kan gennemspilles her).

At det ikke var et udtryk for hans normale niveau fik jeg bevis for i dag. Åbningen gik OK med lille fordel til mig. Undervejs var jeg noget usikker på om det ville række til gevinst. Til sidst blev det udslagsgivende at han havde mistet modet og troede at stillingen allerede var tabt og derfor spillede lidt løst og ukoncentreret.

I morgen skal jeg møde GM Brynell med sort. Ni spillere har 4,5 point og derefter følger tyve med 4 point. Det er meget vigtigt at hænge på. I tilfælde af nederlag får jeg nok nogle halvbløde modstandere i resten af turneringen. I tilfælde af remis eller gevinst venter der nok endnu en klassemodstander.


/Arne

Comments:
Hej Arne.

Held og Lykke mod Stellan idag.

Husk mit mundheld:"Stellan er en Mellan" :-)

Hilsen Gert
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?