Monday, July 24, 2006

 

Op på hesten igen

Ved dagens runde blev vi beæret med besøg af den tidligere kasserer Peder Ottosen samt ex-redaktør Thomas Christensen. Om det var deres opbakning der fik mig til at spille bedre skal jeg lade være usagt, men resultatet blev i hvert fald en pind efter et halvkedeligt parti, som en overgang så lidt for kedeligt ud. I en næsten symmetrisk stilling lykkedes det dog at holde gang i partiet.

I øvrigt betyder turneringsystemet, at man kommer til at sidde ved siden af dem som er nærmest i pointantal og rating. Det betyder, at alle favoritterne som har dummet sig får lov til at nyde hinandens selskab i "the parade of fools". Jeg sad med Hector til den ene side og Jacob Carstensen til den anden.

I toppen begynder favoritterne at få sved på panden. Curt Hansen måtte slippe et halvt point. Dagens store næsten-sensation var dog at Nigel Short stod til tab mod Per Andreasen! Per fik dog genoprettet den naturlige orden i skakverdenen, så Short kunne indkassere pointet til sidst.

Hvor tit får man den slags chancer? I Pers tilfælde: ikke ret tit!

/Arne

Comments:
Det er ikke helt tydeligt hvornår Per stod til gevinst. Jeg går ud fra at det var omkring træk 30. Ved du hvad fejlen var?
 
Helt præcist hvordan Per kunne have vundet er jeg ikke klar over, jeg refererede blot Per, som havde sine oplysinger fra Short.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?